مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

سنسور شتاب سنج چیست ؛ کاربردهای حسگر Accelerometer Sensor

0 998
زمان مطالعه : 3 دقیقه

سنسور شتاب سنج چیست ؛ کاربردهای حسگر Accelerometer Sensor را در این مطلب به زبانی ساده بیان شده است .  سخت افزارهای قدرتمند و کاربردی در تلفن های همراه روز به روز در حال پیشرفتند و با امکاناتی که به موبایل ها افزوده می شود، این وسیله ی دوست داشتنی را برای کاربرانش خواستنی تر می کند. مطمئناً با در دست گرفتن گوشی هوشمند و نگاه کردن ویدئو بر روی موبایلتان پیش آمده که بخواهید جهت نمایش فیلم را تغییر دهید.

این کار با مجهز بودن گوشی به Accelerometer Sensor یا سنسور شتاب سنج که به راحتی امکان پذیر است و تنها با چرخاندن گوشی و قرار دادن در حالت مورد نظر، ویدئو با حالتی که شما می خواهید پخش خواهد شد. سنسور شتاب سنج چیست ؛ اما این سنسور تنها برای دیدن ویدئو کاربرد ندارد و امکانات دیگری را نیز فراهم خواهد کرد .
Accelerometer Sensor یا سنسور شتاب سنج چیست

 امکانات و کارایی موبایل با سنسور Accelerometer 

انجام بازی های متفاوت به کمک این سنسور که ژیرسکوپ نیز خوانده می شود، هیجان انگیز تر خواهد بود . به کمک سنسور شتاب سنج انجام بازی هایی مانند رانندگی در مسیرها زیبا و هیجان انگیز، خاطره انگیز است زیرا تنها با چرخش های گوشی می توان ماشین را کنترل کرد و اوج هیجان را تجربه کرد. گوشی مانند فرمان ماشین عمل خواهد کرد و می توان آن را به دلخواه به طرفین حرکت داد.
Accelerometer Sensor یا سنسور شتاب سنج چیست

امنیت « سنسور شتاب سنج چیست »

اپلیکیشن های متفاوتی که تولید شده اند کارایی این Accelerometer Sensor را بیشتر کرده اند. تا جایی که می توان از این سنسور جهت امنیت نیز استفاده کرد. سنسور شتاب سنج حرکات را تشخیص داده و بر اساس آن در مواقع ضروری صدای آژیر تولید کرده و پخش می کند. در این حالت دوربین شروع به کار کرده و فیلم گرفته و یا عکاسی خواهد کرد. پس کاربر می تواند تشخیص دهد در زمان عدم حضورش چه کسی به کوشی دست زده است.

ورزشکاران نیز می توانند به کمک سنسور Accelerometer ورزش را مدیریت شده به پیش ببرند. در هنگام دو و یا قدم زدن این سنسور میزان و تعداد قدم ها را شمرده و به کاربر اطلاع خواهد داد. ورزشکاران و افراد عادی می توانند با افزایش تعداد قدمهایشان به صورت  روزانه ، کیفیت و لذت بالاتری را در هنگام ورزش کردن تجربه کنند.

Accelerometer Sensor یا سنسور شتاب سنج چیست

بی صدا کردن زنگ

سنسور شتاب سنج چیست موضع اصلی این مطلب است . این سنسور در گوشی های اندرویدی و آی او اس به کار رفته است و در برنامه های اصلی آنها گنجانه شده است ، کاربران نیز با اضافه کردن اپلیکیشن های مخصوص می توانند از حداکثر کارایی Accelerometer استفاده نمایند.
در هنگام تماس و زمانی که گوشیتان بر روی حالت صدا قرار دارد، ژیرسکوپ یا سنسور Accelerometer می تواند شما را در بی صدا کردن گوشیتان کاربرد داشته باشد. با فعال کردن حالت Turn-to-Mute می توانید با تغییر حالت گوشی و چرخش نمایشگر به سمت پایین ، گوشی را بر روی حالت سکوت ببرید. این حالت علاوه بر بی صدا کردن زنگ در هنگام تماس در قطع کردن آهنگ و زنگ هشدار نیز کاربرد دارد.
Turn-to-Mute

 

« حتما بخوانید  قابلیت کارائوکه چیست ؟ کاربرد حالت کارائوکه در سیستم صوتی
ممنونیم که مطلب سنسور شتاب سنج چیست ؛ کاربردهای حسگر Accelerometer Sensor را خوانده اید . اگر سوال یا نظری دارید خوشحال می شویم که آن را در قسمت سوالات و نظرات بنویسید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .