مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید چای ساز ؛ نکات انتخاب و انواع چای ساز

0 151
زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای خرید چای ساز ؛ نکات انتخاب و انواع چای ساز؛ اختلاف بین نسل جدید و نسل پیشین تنها به فرهنگ و سلیقه ختم نمی شود. این اختلافف در سرعت و ذاعقه نیز تاثیر گذاشته است. نسل جدید با قرار گیری در دورانی که همه ی امور با سرعت بالا در جریانند، مجبور به هماهنگی با وضعیت است. خرید لوازمی که در ایجاد این هماهنگی موثر باشد، خالی از لطف نیست.

چای ساز جزو مواردی است که نسل جدید آن را می پسندد و سرعت بالای آن در تهیه چیای را خوشایند می داند. اما نسل های قبلی با چای دم شده توسط آنها مشکل دارند و به گفته آنها چای خوش بو و خوش طعم همان چایی است که در سماور با سرعت ملایم آماده می شده است.

البته که چای با هر وسیله ای آماده شود باز هم چایی است و تغییر چندانی در بین روش سنتی و روش جدید وجود ندارد. با تهیه چای ساز با کیفیت از چای خوردن لذت خواهید برد و طعم چای ایرانی بار دیگر به دهانتان مزه خواهد کرد. بهترین چای سازها با کیفیت بالا در تا خرید موجودند و شما می توانید با بررسی کامل آنها مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.
خرید چای ساز

راهنمای خرید چای ساز : انواع چای سازها

چای ساز های در سه دسته تولید شده اند و مصرف کنندگان با توجه به سلیقه و خواسته ها یشان می توانند یکی از مدل های این دسته ها را انتخاب نمایند. این سه دسته شامل چای ساز دارای استند، چای ساز دم آور و چای ساز بدون قوری هستند.

در دسته چای سازهای دارای استند، استند به مانند صفحه ای در زیر کتری و قوری گسترده شده است و با تولید گرما از طرف این استند می توان نسبت آماده سازی چای اقدام کرد. کتری با المنت موجود بر روی این صفحه داغ خواهد شد و آب را به جوش خواهد آورد . در طرف دیگر حرارت ملایمی به قوری وارد خواهد شد و چای دم خواهد کشید.

توجه به این نکته ضروریست که نباید قوری در مدت طولانی بر روی استند بماند ، زیرا چای تغییر طعم می دهد و بوی متبوعش را از دست خواهد داد.

نکات قابل تامل در هنگام انتخاب
در چای ساز های دم آور قوری بر بالای کتری قرار می گیرد و چای دم گذاشته خواهد شد. نحوه دم کردن چای در این دسته مانند روش سنتی است و تنها سرعت دم کردن چای بالاتر رفته است و چای در کمترین زمان ممکن آماده خواهد شد.
چای ساز بون قوری
در مدل چای ساز بدون قوری ، محفظه ای در قسمت بالایی قوری قرار گرفته است و چای در داخل محفظه قرار می گیرد تا دم بکشد. ابتدا چای سازها به این شیوه کار می کردند و در حال حاضر با طراحی جدیدتری تولید شده اند. در مدل های جدید پس از دم شدن چای محفظه به طور اتوماتیک به بالا منتقل خواهد شد.
چای ساز دم آور

چه نوع چای سازی برایتان مناسب تر است؟

با توجه به فضایی که در آشپزخانه در اختیار دارید ، می توانید هر کدام از نوع های چای ساز را انتخاب نمایید . اگر فضای نچندان بزرگی در اختیار دارید و می خواهید آشپزخانه ای زیبا و شیک داشته باشید ، مناسبترین گزینه برای شما چای سازهای دارای استند هستند زیرا فضای کمی را برای قرار گیری لازم دارند.

اما اگر تا کنون از چای ساز استفاده نکرده اید و به روش سنتی چای را دم کرده اید، لازم است چای سازی خریداری کنید که از نوع دم آور آن باشد. البته هنگام خرید باید فضای مورد نیاز آن را در نظر داشته باشید ، زیرا فضای بیشتری برای قرار گیری لازم دارید.

اگر از دسته افرادی هستید که دوست دارید زمانی که پس از خستگی و کار روزانه وارد منزل می شوید چای آماده باشد، با خریداری چای سازهای جدید می توانید از این مزیت بهرمند شوید. زیرا در این چای سازها می توانید با تنظیم تایمر برای زمان مورد نظر چای ساز را آماده به کار کنید و در زمان مورد نظرتان دستگاه را روشن نمایید.

راهنمای خرید چای ساز : نکات قابل تامل در هنگام انتخاب

دقت به بدنه محصول اهمیت بالایی دارد . چای سازها در انواع پلاستیکی ، شیشه ای و فلزی موجودند. جنس فلزی آن با وجود اینکه در زمان جوشاندن آب داغ خواهد شد، اما کیفیت بالایی دارد. جنس شیشه ای با زیبایی خود مصرف کننده را جذب خود خواهد کرد ولی احتمال جرم گرفتن دیواره ها زیاد است. خرید جنس پلاستیکی باید با دقت بالاتری صورت پذیرد و زیاد توصیه نخواهد شد.

برای خرید چای ساز جهت استفاده خانواده های کم جمعیت مناسب است مدلی را انتخاب کنید که کتری دارای گنجایش بالایی نباشد. ولی خانواده های پرجمیت دقت کنند کتری با گنجایش بالاتر را انتخاب نمایند.
داشتن امکاناتی همچون نشانگر گنجایش کتری و داشتن درب بر روی کتری و قوری جزو ضروریات چای ساز هاست .

با وجود اینکه اکثر چای سازها این امکانات را درند، اما توصیه می شود در هنگام خرید به این موارد نیز توجه کنید. همچنین لازم است بر روی کتری صافی قرار گرفته باشد تا از خارج شدن رسوبات جلوگیری شود. این صافی ها ممکن است به صورت ثابت و یا قابل جابه جایی موجود باشند که نوع دوم برای شستشو راحت تر و مناسب تر است.  

در چای سازهای مجهز به قطع کننده خودکار ، پس از به جوش آمدن آب به طور خودکار دستگاه خاموش خواهد شد. اما تا زمانی که به صورت دستی چای ساز را خاموش نکنید ، با بهره گیری از امکان گرم نگه دار دما در حالت جوش نگه داشته خواهد شد. میزان دمای آب در حالت جوش در اکثر چای سازها مخصوصا نوع دارای استند به صورت دستی قابل تنظیم است و پس از رسیدن دمای آب به دمای مورد نظرتان دستگاه خاموش خواهد شد.

صفحه ای

راهنمای خرید چای ساز : جنس زیرین چای ساز و مناسب ترین آن

از قسمت های مهمی که هم بر کیفیت چایی که آماده می کنید تاثیر خواهد گذاشت و هم بر روی عمر مفید دستگاه، جنس زیرین کتری چای سازتان است. در زیر کتری محلی برای اتصال به استند تعبیه شده است. دقت کنید که این قسمت حتما از نوع رسانای فلزی باشد. جنس پلاستیک آن نیز موجود است، اما سرعت بسیار پایینی در به جوش آوردن آب دارند و عمر پایینی را جهت استفاده فراهم خواهند کرد. نوع رسانای این مدل با نام استریکس نیز شخرت یافته اند زیرا معروف ترین برند در این زمینه است.

 

« حتما بخوانید  جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی ؟

قوری

انتخاب قوری مناسب

قوری گزینه دیگری در چای ساز است که باید با دقت بالایی خریداری شود. البته در چای سازها قوری نیز همراه با محصول موجود است. اما به صورت جداگانه قوری را نیز مورد توجه قرار دهید. قوری چای سازها در مدل های شیشه ای و استیل موجودند. دقت کنید که جنس به کار رفته در محصول مرغوب باشد. قوری های شیشه ای باید آنچنان مقاومت داشته باشد که به راحتی نشکند.

قوری های شیشه ای شفاف تر و تقریبا ضخیم تر کیفیت بالاتری برای خریدار ایجاد خواهند کرد. وجود صافی در قوری نیز همانند کتری الزامی است ، خرید قوری که دارای صافی پلاستیکی است توصیه نخواهد شد زیرا بر روی کیفیت چای دم شده تاثیر منفی خواهد گذاشت.

با رعایت این نکات در همگام استفاده از چای ساز عمر دستگاهتان را افزایش دهید و از چای نوشیدن لذت بیشتری ببرید:

  • در حالی که بدنه محصول هنور داغ است، سیمش را به دور آن نپیچید.
  • چای ساز را از محصولات گرم کننده موجود در آشپزخانه دور قرار دهید.
  • از قرار دادن چای ساز در فضای باز و یا خیس بپرهیزید.
  • میزان ولتاژ برق خروجی و برق دستگاه را با هم مطابقت دهید و دقت کنید اختلافی نداشته باشند که چای ساز دچا مشکل شود. بهترین راه حل در هنگام استفاده از آن بهره گری از مداری الکتریکی به صورت جداست.
  • موقع اتمام کار دستگاه کامل آن را خاموش کنید. از کشیدن سیم به منظور خاموش شدن چای ساز بپرهیزید.
  • چای ساز خراب شده را به دست نیروی متخصص بسپارید تا آن را تعمیر کند ، خودتان به درستی نمی توانید این کار را انجام دهید.
  • شستن قوری و صافی هر برای هر بار استفاده در رنگ و طعم چای تاثیر بالایی دارد، هر بار آنها را با آب سرد شستشو نمایید. با این روش چای خوش رنگ و بدون لایه چربی خواهید داشت.
  • سیم برق محصول تا اندازه ای بلند باشد که بتوان چای ساز را در مکان مناسب قرار دهید .

راهنمای خرید چای ساز


راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و نکات و ویژگی ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .