مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن ؛ محصولات برند Mitsubishi

0 386
زمان مطالعه : 10 دقیقه

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن ؛ محصولات برند Mitsubishi که هر کدام در زمان خود طرفداران زیادی داشته است . شرکت میتسوبیشی (Mitsubishi) یک شرکت ژاپنی است . میتسوبیشی از ترکیب دو کلمه mitsu «سه» و bishi (به معنای بلوط آب است، اما ژاپنی ها آن را به معنای الماس یا لوزی به کار می برند) تشکیل شده است . « یاتارو ایواساکی» Yataro Iwasaki این شرکت را در سال 1870 تاسیس کرد . بسیاری از مردم با شنیدن نام میتسوبیشی فکر می کنند که این شرکت تنها ماشین تولید می کند در حالی که چنین نیست . بلکه در این شرکت کالاهای دیگر نیز تولید می شوند، که حتی بعضی از آنها تولیدشان  قبل از اتومبیل بوده است .

 

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن ؛ محصولات برند Mitsubishi که در ابتدا این شرکت کار خود را با حمل و نقل آغاز کرد . شرکت میتسوبیشی یک شرکت هولدینگ است، که مدیریت شرکت های بسیاری را برعهده دارد . شرکت دارای زیر مجموعه های زیادی است که هر کدام در حوزه خود موفقیت های زیادی دارند . همراه ما « تا خرید» باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی .

 

« تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن » نحوه پایه گذاری و فعالیت شرکت میتسوبیشی

در سال 1870 شرکت میتسوبیشی توسط یاتارو ایواساکی پایه گذاری شد . فعالیت اصلی این شرکت در ابتدا حمل و نقل بود . اما به تدریج وارد حوزه های دیگر از جمله استخراج از معادن، کشتی سازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، خودرو، ساخت و ساز، صنایع سنگین، نفت و گاز، املاک و مستعملات، مواد غذایی و نوشیدنی، مواد شیمیایی، فولاد، حمل و نقل هوایی و … شد . بیشتر افراد این شرکت را با ارائه خودرو های لوکس با طراحی بسیار زیبا می شناسند و این محصولات دارای شهرت جهانی هستند .

 

شرکت میتسوبیشی دارای زیر مجموعه های بسیاری است . از جمله معروفترین و موفق ترین آنها گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی (Mitsubishi UFJ Financial Group ) ، میتسوبیشی کورپوریشن (Mitsubishi Corporation) ، صنایع سنگین میتسوبیشی (Mitsubishi Heavy Industries ) . نیکون (Nikon) ، شرکت آسایی گلس (Asahi Glass Co) ، نیپون اویل (Nippon Oil) ، میتسوبیشی الکتریک ( Mitsubishi Electric ) ، میتسوبیشی شیمیایی ( Mitsubishi Chemical ) . جی‌اکس هولدینگز ( JX Holdings ) ، میجی یاسودا لایف ( Meiji Yasuda Life ) ، میتسوبیشی موتورز ( Mitsubishi motors ) ، میتسوبیشی استیت ( Mitsubishi State ) ، توکیو مارین ( Tokio Marine ) ، میتسوبیشی پیپر( Mitsubishi Piper ) . چیودا کورپوریشن (Chiyoda Corporation ) ، میتسوبیشی ، فیزو ( Mitsubishi Fuso ) و میتسوبیشی متریالز (Mitsubishi Materials ) هستند.

 

 

نمایی از ساختمان شرکت میتسوبیشی

ایواساکی و زندگی پر فراز و نشیبش

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن و یکی از کارمندان آن ایواساکی بود . ایواساکی در خانواده ای کشاورز در شهر آکی، استان توسا (که هم اکنون استان کوچی نامیده می شود . ) در سال 1834 به دنیا آمد . او کار خود را به عنوان کارمند قبیله توسا آغاز کرد . ایواساکی در 19 سالگی آموزش و درس خواندن را رها کرد، یک سال پس از ترک تحصیل پدرش در درگیری با رئیس روستا مجروح شد . پس از اینکه قاضی حکم پدرش را اعلام کرد، ایواساکی با قاضی درگیر شد و او را به فساد متهم کرد به این علت ایواساکی 7 ماه زندانی شد .

پس از آزادی بی کار بود و بعد از مدتی به معلمی مشغول شد . بازگشت به ادو، با فعالان سیاسی، اجتماعی و اصلاح طلب یوشیدا دیدار کرد . آثار و کتاب های آنان را مطالعه نمود و از این طریق در دفتر تجارت قبیله توسا در ناکازاکی به عنوان مسئول نفتی بازرگانی مشغول به کار شد .

 

کشتی و اسلحه های خریداری شده توسط ایواساکی

خرید کشتی از جنوب شرقی تایوان باعث شد یاتارو ایواساکی توجه دولت را جلب کند.

 بعدا به عنوان مسئول خرید کشتی و اسلحه و مهمات ارتقاء یافت، در سال 1870 اقدام به تاسیس شرکت میتسوبیشی کرد . ایواساکی در سال 1874-1875 توسط دولت ژاپن مسئول حمل و نقل سربازان و مواد جنگی قرار داده شد . کشتی هایی که در جنوب شرقی تایوان خریداری کرده بود به ژاپن آورد . این خرید و فروش موفقیت میتسوبیشی را تضمین کرد، با  این کار میتشوبیشی نزد دولت ژاپن محبوبیت یافت با این محبوبیت موفقیت میتسوبیشی تضمین شد . Iwasaki در 50 سالگی بر اثر سرطان معده در گذشت و پس از او برادر و پسرش  زمام دار شرکت شدند .

ياتارو ايواساکي

شروع آغاز فعالیت « تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن »

در سال های آغازین شروع به کار شرکت زغال سنگ سوخت گرانی بود، به همین خاطر شرکت در سال 1881 یک معدن  زغال سنگ خرید . در همین دوران شرکت حوزه فعالیت خود را گسترش داد و در حوزه های  دیگر همچون بانکداری، بیمه، گمرک و … نیز فعالیت کرد و با توجه به فعالیت وسیع خود در صنعت ژاپن نقشی کلیدی داشت .

 

اولین خودرو در میتسوبیشی با نام خودرو مدل A در سال 1917 تولید گردید.

در سال 1917 شرکت کار خود را در زمینه تولید خودرو با ساخت خود روی مدل  A آغاز کرد، خودرو برای اولین بار در ژاپن تولید شده بود و مدل A  اولین سری از خودرو های ژاپنی بود . بعد از مدتی خودروی Saden نیز در میتسوبیشی تولید شد ، خودروی Saden در واقع براساس فيات 3 طراحی شده بود . این مدل با استقبال بسیار خوبی در سطح ژاپن رو به رو شد .

اولین ماشین ژاپن

 

« تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن » استقبال از مدل ها در سال 1934 تا 1980

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن سراسر تنوع و تغییرات بوده است . پس از ادغام شدن دو شرکت میتسوبیشی و شركت هواپيمايي ميتسوبيشی در سال 1934 ، کارخانه عظیمی به وجود آمد . در زمان جنگ جهانی دوم شرکت شروع به تولید هواپیماهای جنگی کرد و در این کار نیز موفق بود . سال 1953 خودرو  ميتسوبيشي 500 عرضه شد . استقبال خوبی از این مدل شد و به همین خاطر شرکت در طی یک دهه 75000 خودرو را از این مدل ساخت و به مشتریان خود واگذار کرد .

 

سبک کاری میتسوبیشی در سال 1970 تا حدودی تغییر کرد و شرکت تصمیم گرفت که محصولات خود را صادر نماید .  سال 1971 این شرکت تعداد قابل توجهی خودرو گالانت را به آمریکا صادر کرد و پس از آن صادرات به استرالیا نیز در برنامه های شرکت قرار گرفت . در 1973 تا 1978 صادرات شرکت همچنان افزایش می یافت و به بازارهای اروپایی نیز صادر می شد .  سال 1980 یک میلیون خودرو تولید کرد و این رقم در سال بعد به 1.5 میلیون خودرو رسید .

 

گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی

میتسوبیشی UFJ یک شرکت ژاپنی است و خدمات بانکداری و مالی را انجام می دهد . این شرکت در سال 2005 از ترکیب دو شرکت، گروه مالی توکیو میتسوبیشی و شرکت یواف‌جی هولدینگ در ژاپن تشکیل شد . این موسسه ی مالی در حال حاضر در رتبه ی اول ژاپن قرار گرفته و در جهان نیز رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است . مدیر عامل شرکت، ناباو کارویانگی (Nabav Karvyangy) است . از مهمترین محصولات و خدمات شرکت می توان به بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، بانکداری اختصاصی، وام‌های مسکن و کارت‌های اعتباری اشاره کرد . این شرکت از زیر مجموعه های میتسوبیشی می باشد .

 

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن 

میتسوبیشی موتورز یک شرکت خودرو سازی در ژاپن است و از شرکت های زیرمجموعه میتسوبیشی در ژاپن می باشد . پایه های اولیه این شرکت در سال 1970 گذاشته شده است . در حال حاضر مدیر عامل شرکت «اوسامو ماسوکا» Osamu Masvka است . از لحاظ تعداد محصولات تولید شده، این شرکت در ژاپن در رده ششم قرار دارد .

 

« حتما بخوانید  تاریخچه ی شرکت ام اس ای ؛ تولیدات بزرگ msi
اتومبيل هاي بي نظير ميتسوبيشي
اتومبيل هاي بي نظير ميتسوبيشي

 

در دهه 80 میلادی سیاستمداران ژاپنی استراتژی خاصی را برای منحل کردن میتسوبیشی پیاده کردند . بر طبق آن یک شرکت ساختگی تولید شد، تا با میتسوبیشی رقابت کند . نتیجه این رقابت ساختگی تاحدودی ورشکستگی هر دو شرکت بود؛ اما میتسوبیشی با این عمل ناامید نشد و کار خود را ادامه داد و دوباره سر پا شد .

سایر مدیران میتسوبیشی چگونه از آن دفاع کردند؟

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن درخشان جلوه کرده است و در سال 1885 مدیریت شرکت به «یانوکا ایواساکی» Yanvka Iwasaki سپرده شد . او پسر یاتارو بود و با مدیریت خاص خود، میتسوبیشی را به یک شرکت مدرن تبدیل کرد . بعد از ایواساکی، هیسایا پسر دیگر یاتارو در جایگاه مدیریتی شرکت نشست . هیسایا ایواساکی در دانشگاه پنسیلوانیا فارغ التحصیل شده بود و فعالیت هایی را در شرکت تغییر داد و به شرکت، بخش های بازاریابی و سرمایه‌گذاری مسکن را اضافه کرد . مدیر شرکت همچنین برای جلوگیری از فساد و رعایت انصاف در معاملات تجاری تاکید فراوان داشت . پس از آن کویاتا ایواساکی جایگاه مدیریت را تصاحب کرد، بیشترین زمان مدیریت در شرکت متعلق به او است و حدود 30 سال این جایگاه را در تصاحب داشت .

 

بیشترین زمان مدیریت در این شرکت مربوط به هیسایا ایواساکی است و 30 سال زمام داری این امپراطوری را بر عهده داشته است.

او تحصیل کرده ی دانشگاه کمبریج بود، این شخص تحول زیادی در توسعه صنایع ژاپن ایجاد کرد . ساختار میتسوبیشی در زمان مدیریت کویاتا مدرن تر شد و بخش های متفاوت شرکت به صورت مستقل اداره می شدند . با مدیریت کویاتا بخش هایی از شرکت، نظیر بخش های تولید ماشین‌‌آلات، تجهیزات الکترونیک و مواد شیمیایی، بسیار خاص و ویژه شدند . این بخش ها بعدها به شرکت های تولیدی بزرگ میتسوبیشی تبدیل شدند و در حال حاضر مشغول تولید خودرو، هواپیما، تانک و اتوبوس هستند . این شرکت تا حد زیادی به صورت خانوادگی مدیریت و رهبری می شد .

 

واگذاری سهام در زمان کویاتا « تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن »

اما در زمان مدیریت کویاتا اوضاع چنین نماند و مقداری از سهام شرکت به افراد بیگانه واگذار شد . تا حدی که در پایان جنگ جهانی دوم نیمی از سهام شرکت به این سرمایه گذاران واگذار شده بود . بر خلاف مدیران سابق میتسوبیشی، کویاتا تفکر بیگانه ستیزانه نداشت و افراد را به همکاری تشویق می کرد . در پایان جنگ گروههای صنعتی بزرگ توسط اشغالگران از هم پاشیده شدند، کویاتا سعی زیادی کرد تا میتسوبیشی منحل نشود . اما با مرگ او در سال 1945 این اتفاق برای شرکت افتاد و بخش های مختلف آن از هم جدا شدند، این تصمیم در 30 سپتامبر 1946 اعلام و اجرا شد .

شرکت های وابسته به میتسوبیشی نیز از این قضیه مستثنی نبودند و به شرکت های کوچک تر تبدیل گشتند .

زمام داران پس از یاتارو ایواساکی

امضای قرار داد سانفرانسیسکو

با امضای قرارداد صلح سانفرانسیسکو در سال 1952، یک بار دیگر ژاپن در عرصه ی بین المللی به رسمیت شناخته شد و شرکتهایی که در سال 1946 از هم جدا شده بودند . در سال 1954 بار دیگر با هم متحد شدند و با ادغام این شرکت ها، میتسوبیشی دوباره جان تازه ای گرفت . لوگوی الماس بار دیگر بر روی محصولات تولید شده در شرکت درج شد و با غرور هر چه بیشتر خودنمایی کرد . در دهه های 50 و 60 میلادی در ژاپن، اقتصاد رشد بی سابقه ای کرد . بی شک شرکت میتسوبیشی در این امر بی تاثیر نبوده است و اقتصاد ژاپن را دستخوش تغییرات زیادی کرد .

محصول بی نظیر میتسوبیشی

آرم میتسوبیشی

تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن  که از مهمترین محصولات میتسوبیشی اتومبیل است . تا جایی که اکثر مردم پس از شنیدن نام میتسوبیشی یاد خودروهای لوکس این برند می افتند . در ادامه  نگاهی به سیر تکامل و توسعه ی ماشین های لوکس این برند خواهیم داشت . « به روایت تصویر » بدون شک در هر زمانی که اتومبیلی در این شرکت تولید شده به اقتضای زمان تولیدش، ماشینی با کیفیت و زیبا به حساب آمده است . اولین باری که میتسوبیشی ماشین تولید کرد، در سال 1917 بود که مدل A نامیده می شد . به عنوان یکی از پیشگامان تولیدانبوه خودرو هنوز هم نام و نشان آن باقی مانده است و دارنده گان آن به داشتن چنین ماشین پر ابهتی افتخار می کنند .

 

گانت GTO در سال 1970 در ژاپن تولید گردید، برای اولین بار در این مدل از موتور سری 4G استفاده شده بود . در سال 1972، Colt F 2000 در میتسوبیشی تولید شد، این مدل جهت استفاده در مسابقات اتومبیل رانی طراحی شده بود . طراحان در ساخت این ماشین از تکنولوژی ساخت هواپیما بهره گرفته بودند . سال 1974 ماشین مسابقه ارتقاء یافت . این بار پس از تولید سری GSR 1600 و شرکت دادن این مدل در مسابقات رالی شرق آفریقا، در همه بخش ها مقام اول یا دوم یا سوم را کسب کرد .

 

تنوع اتومبیل ها در طی سال ها فعالیت « تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن »

در سال 2008 میتسوبیشی با افتخار اعلام کرد که محصولاتش با مردم، جامعه و محیط زیست سازگار است . کمترین ضرر را به آنها می رساند .

در سال 1976 برای اولین بار موتور های چهار سیلندر در میتسوبیشی تولید شد . سال 1980 نیز فناوری موتور دیزل توربو شارژی برای خودروهای سواری ایجاد گردید . در GT3000 شرکت میتسوبیشی به فناوری دیگری دست یافت . از فناوری های نوین این مدل استفاده از ایرو دینامیک فعال است . برای افزایش downfore در سرعت بالا، استفاده از موتور 6 سیلندر در این مدل و سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی موسوم به ECS می توان نام برد . این فناوری ها برای اولین بار در ژاپن و در سال 1990 استفاده می شدند .

 

در سال 2006، outlander تولید گردید که موتوری سازگار با محیط زیست داشت، دارای سقفی آلومنیومی و سبک بود . سیستم ناوبری CB HDD 30 با سرور موسیقی دیجیتال به این مدل اضافه شد که ماشینی با کیفیت و طراحی فوق العاده را به وجود آورد . سال 2009 طراحی Fuse انقلابی جدید در محصولات میتسوبیشی خود را نمایان کرد . این فناوری رابط گوشی از طریق بلوتوث، هندزفری با کنترل صدای پیشرفته، اجازه دادن به راننده برای انتخاب و کنترل موسیقی پخش شده است. استفاده از دفترچه تلفن به صورت صوتی در داخل اتومبیل را فراهم می کرد .

 

آغاز سال 2014 و نو آوری های جدید

در سال 2014 با تکامل MiEV خودروی مسابقه ای طراحی شد که تماما الکتریکی بود و با نمونه دیگر که از همین مدل بود . با سوختی دیگر کار می کرد مسابقه داد و با اختلاف 30 ثانیه ای این خودروی برقی بود که برنده شد و برتری سوخت الکتریکی را اثبات کرد . در خودرو تولید شده در سال 2016 مفهوم PX-MiEV به همه مردم نشان داده شد . این مدل توسط میتسوبیشی به نحوی طراحی شد که تمامی نوآوری های جدید را در خود داشته باشد . دو فن آوری هیبربد موازی و سریال را در اختیار PX-MiEV قرار داده تا اتومبیل در سطح جاده بیشترین عملکرد را از خود نشان دهد . این مدل نیز با زمین و محیط زیست در هماهنگی است .

 

اتومبيل ميتسوبيشي
اتومبيل ميتسوبيشي
امیدوارم که با خواندن مطلب بالا تاریخچه میتسوبیشی موتورز ژاپن ؛ محصولات برند Mitsubishi و فعالیت های آن اطلاعات کاملی را کسب کرده باشید . تحولات و تغییرات سرانجام ختم به تولید اتومبیل های جدید با فناوری های روز دنیا شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .