مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آشنایی با موسسان اینستاگرام ؛ خالق اینستاگرام

0 72
زمان مطالعه : 8 دقیقه

خالقان عکس کده ی اینستاگرام

آشنایی با موسسان اینستاگرام ؛ خالق اینستاگرام : اولین باری که در تاریخ ششم اکتبر 2010 اینستاگرام توسط ایجاد کنندگانش عرضه شد، کمتر کسی فکر می کرد این اپلیکیشن چنین محبوبیت یابد، تا جایی که افرادی که از آن استفاده می کنند تنها طیفی خاص را در بر نمی گیرد و تمام افراد با هر سن و هر سلیقه ای و هر نوع شغلیی از کاربران اینستاگرام هستند .

مسنجری که به سرعت پیشرفت کرد و به دیرینه ترین رقیبش فیس بوک فروخته شد، این مسنجر تحولات فراوانی را در عکس و عکاسی پدید آورده است و این به علت امکانات فراوانی است که به مرور برای پیشرفت این حوزه، به آن افزوده شده است و اکنون بصورت امروزی در اختیار کاربران قرار گرفته است . در ادامه تا خرید بیوگرافی موسسان نابغه را برایتان بازگو می کند .

 

ایده ایجاد اینستاگرام « آشنایی با موسسان اینستاگرام ؛ خالق اینستاگرام »

instagram-o-1بیشتر افرادی که علاقمند به ایجاد وسیله ای جدید یا فناوری جدید هستند، در آن حوزه ضعفی را مشاهده می کنند. وجود ضعف و کمبود موجب می شود که متخصصان و علاقه مندان به فکر راه چاره ای بیفتند .

ایده اولیه اینستاگرام از دوربین های instant آمد، به نحوی که عکس ها در حال حاضر نیز در این اپلیکیشن مربعی هستند .

افراد نابغه با دیدن هر وسیله ای خواه مرتبط و خواه نامرتبط چنان تغییری در محصول پدید می آورند  . که از ذهن افراد عادی به دور است و این از ذهن خلاق و ایده پردازشان نشات می گیرد .

اما خب دوربین عکس فوری کجا و اینیستا گرام کجا ! موسسان اینستاگرام از نبود عکسهای با کیفیت و جذاب و هنرمندانه رنج می بردند و با این رنج کشیدنها بود که به فکر تاسیس اینستاگرام افتادند .

برای ایجاد مسنجری مانند اینستاگرام . دیدن ضعف دوربین گوشی های هوشمند کجا و ایده گرفتن از عکس هایی که به وسیله دوربین های «ظهور فوری » instant تولید می شدند .

کجا و از این بابت تولید اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکسهایی مربعی و به شکل دوربین های ظهور فوری کجا.

سرعت به اشتراک گذاری عکس ها

از مواردی دیگری که تولید کنندگان اینستاگرام را سوق می داد کار را بهتر و با کیفیت تر ارائه دهند، ضعفی بود که در اشتراک گذاری تصاویر مشاهده می کردند ، این کار برای کاربران مشکل آفرین بود و پروسه اشتراک گذاری وقت گیر و دشوار بود .

برای ضعیف تر شدن این ضعف انیستاگرام با فیس‌بوک، ‌توئیتر، Flickr  و Tumblr  ارتباط برقرار کرد و سرعت به اشتراک گذاری عکس ها بهبود یافت.

ارسال تصاویر بسیار کند پیش می رفت و نبود اینترنت با سرعت بالا و ایجاد قطعی های فراوان در آن باعث ایجاد این مشکل شده بودند . ایجاد کنندگان این مسنجر برای رفع این حالت تصمیم گرفتند . امکانی را فراهم کند که کاربران بتوانند حجم تصاویر را کمتر کرده تا سریع تر لود شوند .

برای این کار با وجود اینکه عکس ها دارای کیفیت پایین تری بودند . اما اطمینان از آپلود سریع تصاویر بالا تر بود .

زیباترین عکسها شایسته ی گوشی شماست «آشنایی با موسسان اینستاگرام »

با وجود اینکه ورود گوشی های هوشمند  . باعث شده بود عکس گرفتن به کاری عادی و روزانه تبدیل شود . اما با ورود این تکنولوژی برتر بر حرفه ای بودن عکسهای گرفته شده . و باکیفیت بودنشان تاثیر چندانی نگذاشته بود .

این مسنجر برای کاربرانش در ابتدا کار، 11 افکت ارائه داده بود . استفاده کنندگان از اینستاگرام می توانند، عکس های حرفه ای تری تولید کرده و سپس در معرض دید سایرین قرار دهند .

سرعت استفاده از اینستاگرام  توسط کاربران بسیار بالا بود و به صورت روزانه تعداد استفاده کنندگان به صورت چشم گیری افزایش می یافت ، در یک ساعت اولیه ای که این برنامه عرضه شد .

بیشتر از 10 هزار نفر آن را دانلود کردند و پس از گذشت یک هفته این عدد به 200 هزار بار دانلود رسید و توانست بعد از یک ماه کاربرانش را به یک میلیون نفر برساند. در سال 2011 شرکت اپل این برنامه را بهترین و موفق ترین برنامه استفاده کننده در محصولاتش معرفی کرد.

 

effects-11

 

موفقیت اینستاگرام در وجود موسسانش

بی شک این شروع جنجالی و پر سروصدا از خوش شانسی این برنامه نبوده است . بلکه نشان دهنده پشتوانه قوی این برنامه با وجود تولیدکنندگان جوان اما با پشتوانه و تجربه زیاد بود . کوین سیستروم و مایک کریگر تولید کنندگان این مسنجر پشتوانه قوی داشتند . و در شرکت های مطرحی فعالیت کرده بودند .

در ابتدای کار این اپلیکیشن تنها بر روی سیستم عامل ios قابل نصب بود . و اما در سال 2012 نسخه ای دیگر از آن معرفی شد . که برای سیستم عامل اندروید قابل استفاده شد . این نسخه توسط کاربران اندرویدی بسیار مورد توجه قرار گرفت . و پس از گذشت تنها یک روز چند میلیون بار دانلود شد .

 

دو سال پس از تولید اپلیکیشن اینستاگرام ، کاربران اندرویدی توانستند آن را بر روی گوشی هایشان نصب نمایند.

عکسها ارسال ویدئو در اینیستاگرام 

پس از آن قابلیت ارسال ویدئو نیز به اینیستاگرام افزوده شد و این برنامه به 25 زبان زنده دنیا ترجمه گردید. ایجادکنندگان و توسعه دهندگان این اپلیکیشن محبوب هر د
و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد بودند و با ذهن خلاق و نوآورشان، موفق به تولید این اپلیکیشن فوق العاده و محبوب دل کاربران شدند.

به عقیده بسیاری این اپلیکیشن توانست دید مردم را نسبت به عکاسی تغییر دهد و کاربران حرفه ای را در عکاسی به وجود آورد.

 

اينيستاگرام

 

 

آشنایی با موسسان اینستاگرام  و کوین سیستروم ؛ پشتوانه ای نابغه 

در سال 1983 در شهر هالیستون ماساچوست و کشور آمریکا، کوین سیستروم به دنیا آمد. پدر و مادر او افرادی تحصیل کرده و موفق بودند، پدر او  در zipcar  و داگلاس سیستروم ،به عنوان ارشد در بازاریابی مشغول فعالیت بود و همچنین در شرکت TJX  به عنوان نایب رئیس منابع انسانی فعالیت می کرد .

« حتما بخوانید  تنظیمات کارخانه تلویزیون فیلیپس تنظیمات نرم در مقابل بازنشانی سخت

کوین سیستروم در مدرسه میدلسکس در محل زندگیشان مشغول به تحصیل شد .  وی در این مدرسه با برنامه نویسی کامپیوتر آشنا شد و به بازی های کامپیوتری جنگی علاقه خاصی داشت .

کوین سیستروم دوران کارآموزیش را در شرکت پدید آورنده توئیتر یعنی odeo گذراند.

پس از اتمام تحصیل در مدرسه وارد دانشگاه استانفورد شد، در دانشگاه یکی از اعضای انجمن sigma nu گردید. در زمان حضور در دانشگاه در اولین پروژه جهانی دوران تحصیلش شرکت کرد، او یکی از 12 نفر حضور یافته در پروژه mayfield  بود،

موفق شدن در این پروژه باعث شد او در دانشگاه شناخته شود و دوران کارآموزیش را در odeo  گذراند. این شرکت سالها بعد موفق به ساخت برنامه توئیتر شد. او در سال 2006 موفق به دریافت مدرک BS علم و مهندسی گردید و فارغ التحصیلی در دانشگاه شد.

 

kevin-systrom

 

 

کوین سیستروم ب مدیر بازاریابی گوگل

در سال 2006 و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به عنوان مدیر بازاریابی گوگل مشغول به کار شد . در زمان فعالیت در گوگل بر روی تقویم گوگل . وب، سرویس جی میل و امکانات دیگری از گوگل مشغول به کار بود . مدت فعالیت او در گوگل دو سال طول کشید . که سال دوم را به کار بر روی بخش توسعه گوگل گذراند . پس از دو سال کار در گوگل، به nextstop رفت و جزو تیم کاری این شرکت گردید،

در این شرکت برخی از کارکنان سابق شرکت گوگل نیز کار می کردند ، این بخش در سال 2010 توسط فیس بوک به تصاحب درآمده بود . در آن زمان کوین سیستروم به فکر ساخت اپلیکیشنی بود که موقعیت یاب ها را با بازی های محبوبی که جنبه اجتماعی داشتند . ادغام کند و پس از مدتی به این رویاهایش جامه عمل بپوشاند و با رؤیایی که ذهنش را مشغول کرده بود burbn را پدید آورد .

ساخت burbn

ایجاد burbn  باعث شد که در فکر ساخت شرکتی مستقل و برنامه بسیار موفق و جذاب فکر هایی بی نظیر را از ذهن بگذراند. در ابتدا برنامه تولید شده را به baseline ventues  و andreessen horowitz  شناساند . سیستروم از کار کردن در آنجا کناره گیری کرد و برای توسعه دادن برنامه تازه پدید آورده اش، 500هزار دلار را از baseline ventues   و andreessen horowitz  تحویل گرفت .
بعد از آن سیستروم با مایک کرایگر متحد شدند و در سانفرانسیسکو اقامت گزیدند . ساخت برنامه ای با کیفیت عالی هدف بسیار مهم آنان بود، آنها به فکر ارتقاء دادن burbn افتادند و در ابتدای کار، برایش سرویس نام نویسی html5  را ایجاد کردند.

سرویس اضافه شده و سایر امکانات موجود به برنامه این حالت را برای کاربر فراهم می ساخت . که با دیگران عکس هایش را به اشتراک بگذارد ، در مکان های مختلف نام نویسی کند . و حتی طوری برنامه ریزی نماید که در زمانی خاص نام نویسی مکان خاص صورت گیرد . همچنین استفاده کنندگان می توانستند با دوستانشان در آن گردش نمایند .

 

ارتقاء برنامه

 

ایجاد تغییرات در اپلیکیشن برای راحتی کار «آشنایی با موسسان اینستاگرام »

پس از بازنگری به برنامه توسط این دو همکار جوان و تحصیل کرده . به این نتیجه رسیدند ، که با اضافه کردن سرویس های زیاد به این برنامه باعث شده اند . که کار کردن با این اپلیکیشن تخصص بخواهد و باید کاربران با آن زیاد کار کنند تا کاملا بتوانند در کار با برنامه مهارت یابند .

آنها تصمیم گرفتند که یک سرویس را برای برنامه تولیدیشان انتخاب کرده و روی آن کار کنند .

سادگی کارکرد و محدود بودن این سرویس باعث هر چه شیرین تر شدن این اپلیکیشن در بین استفاده کنندگان می شد . به این دلیل تمرکز خود را بر روی ارسال عکس معطوف کردند و در این دوران اینستاگرام را تولید نمودند .

مایک کرایگر قبل از اینستاگرام

اما شریک دیگر کوین سیستروم ، مایک کرایگر است . او در سال 1982 در سائو پائولو متعلق به کشور برزیل به دنیا آمد ، در برزیل تحصیلاتش را ادامه داد . پس از اتمام تحصیل در دوره متوسطه . در سال 2004 تصمیم گرفت وارد دانشگاه شود . اما برای این ذهن خلاق و نابغه دانشگاههای برزیل مکان چندان مناسبی نبودند .

برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در دانشگاه استنفورد مشغول به تحصیل گردید . دوران کار آموزی را در شرکت بزرگ مایکروسافت سپری کرد و در بین بزرگان مایکروسافت و مشاهده نحوه کار آنان . راه درست در کسب و کار مربوط به حوزه فناوری را تشخیص داد .

موسس اینیستاگرام

 

«آشنایی با موسسان اینستاگرام » پایان دوره کارشناسی

مایک کرایگر دوران کارآموزش را در مایکروسافت گذراند و به وسیله آن پشتوانه قوی یافت.

برای پایان نامه دوره ی کارشناسی ارشدش بر روی رابط های کاربری متمرکز شد . و تحقیق بر روی این موضوع را آغاز کرد که، آیا روابط کاربری متفاوت می توانند همکاری را در مقیاس وسیع بهتر کنند و اگر تاثیر گذارند . این تاثیر گذاری چگونه خواهد بود .

پس از فارغ التحصیلی در شرکت Meebo فعالیتش را آغاز کرد . این فعالیت در زمینه طراح تجربه‌ی کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) بود . کار اصلی این شرکت ایجاد و توسعه پیام رسان های فوری بود . حدود یک سال و نیم در این شرکت فعالیت کرد و پس از آن به سیستروم پیوست و در کنار او مشغول به فعالیت شد .

 

 

 

 

 

امیدواریم با مطالعه «آشنایی با موسسان اینستاگرام ؛ خالق اینستاگرام» اطلاعات کافی درباره موسسان اینستاگرام کسب کرده باشید. در صورتی که پرسشی در این زمینه داشتید می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .