مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه شرکت ژاپنی کانون ؛ محصولات و فعالیت این شرکت

1 97
زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخچه شرکت کانن«canon»

تاریخچه شرکت ژاپنی کانون ؛ محصولات و فعالیت این شرکت : شرکت کانن«Canon» یک شرکت ژاپنی است که در زمینه ی تولید دوربین های دیجیتالی، هدهای مغناطیسی، سیستم ذخیره سازی اطلاعات، چابگر و … فعالیت می کند. کانن به معنی «نور خورشید»است. و مخفف (کابوشیکی گایشانیکون ) است.این شرکت در سال 1933 توسط چهار دوست به نام تاکشی میتارایی، گورو یوشیدا، سابورو یوچیدا و تاکئو مایدا تاسیس شد. شرکت کانون اولین دوربین خود را در سال 1934 با لنز kwanon که این نام از افسانه ی بودایی ها گرفته شده بود و به معنی الهه هزار دست است، عرضه کرد. روی این دوربین آرم الهه ی هزار دست که هزار صلاح در دست دارد و درون شعله ی اتش است طراحی شده است. همراه ما « تا خرید » باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی.

شرکت کانن

اولین دوربین ژاپنی را بشناسید «تاریخچه شرکت ژاپنی کانون ؛ محصولات و فعالیت این شرکت »

هنگام جنگ کشتی و هواپیما ، دو صلاح خیلی مهم بودند این شرکت برای دوربین هواپیماهای جنگی لنز kwanon تولید میکرد.

Kwanon اولین لنزی  35mm بود که در ژاپن تولید شده بود. قبل از تولید این دوربین، دوربین هایی که در ژاپن تولید می شدند حرف جدیدی برای گفتن نداشتند و تنها کپی برداری از دوربین های المانی بودند در آن سال ها دوربین های المانی، تنها دوربین های مطمئن بازار بودند به دلیل ان که خیلی گران قیمت بودند افراد کمی ان ها را خریداری می کردند . و بعد هنگام شرکت canon متولد شد و بدون تقلید از دوربین ها ی دیگر دوربینی را اختراع کرد که با کیفیت عالیش نسبت به دوربین های موجود در بازار خیلی ارزان قیمت بودند.

زمان جنگ بیشتر کارخانه های این شرکت تعطیل شدند و خیلی از کارکنان اخراج شدند یا استعفاء دادند . در ژاپن افراد کمی به خریدن دوربین تمایل داشتند و تولید محصولات روز به روز کاهش می یافت. با ورود سربازان امریکایی به ژاپن و علاقه ی زیادشان به دوربین میزان فروش دوربین های شرکت کانون افزایش پیدا کرد. و دوباره مسیر رشد و ترقی را در پیش گرفت. کم کم کارخانه های این شرکت باز شدند و کارکنان را دوباره استخدام کردند. این شرکت در سال 1950 در امریکا یک شعبه ی دیگر باز کرد . و برای اولین بار در خارج از کشور محصولاتش را به فروش رساند. فروش محصولاتش در امریکا به 50% رسید. این شرکت همراه دوربین به ساخت دستگاه چابگرو فتوکپی نیز مشغول بود.

 

شرکت کانن

 

تاریخچه شرکت ژاپنی کانون و تولید تلویزیون و دوربین در این شرکت

شرکت canon با شرکت توشیبا همکاری کرد و با کمک هم دیگر تلویزیونی با صفحه نمایش تخت را روانه ی بازار کردند. در سال 1935 این شرکت به ساخت دوربین با کیفیت بالاتر و بدون ارم kwanon پرداخت. و برای محصولاتش ارم تجاری canon را طراحی کرد. این شرکت در سال 1961 دوربین canon et را معرفی کرد. هم چنین در سال 1969 دوربین canon INC را معرفی کرد که از محبوبیت زیادی بین مردم برخردار بود.شرکت کانون در سال 1971 با تولید دوربینCANON F-1 وفروش بسیار خوبش ، رقابت خود را با شرکت نیکون اغاز کرد. در سال 1976 این شرکت اولین میکروجاسازی شده ی دوربین به نام AE-1 را معرفی کرد،که با کیفیت عالیش و قیمت بسیار ارزان نسبت به دوربین های دیگر توانست بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

نگاهی به دست آوردهای شرکت canon

شرکت کانن اولین لنز زوم با ویژگی تثبیت کننده را در سال1995 معرفی کرد.

 

این شرکت در سال 1979 دوربین AF35M و در سال 1987 دوربینEOS650 را معرفی کرد هم چنین در سال 1989 دوربین EOS 1 را عرضه کرد.در سال 1989 دوربینEOS RT را معرفی کرد. این دوربین در کم تر از یک ثانیه و خیلی سریع عکس می گرفت، و برای عکاسان باغ وحش بهترین گزینه بود.که با بدنه ی مستطیل شکل و منحنی های روی ان جذاب ترین دوربین سال بود.در 1992 دوربینEOS 5 را منتشر کرد. 

« حتما بخوانید  تاریخچه شرکت هواوی ؛ محصولات و موسس برند Huawei

بالاخره شرکت کانون دوربینSLRرا در سال 1994 تولید و روانه ی بازار کرد. شرکت کانون از سال 1995 شروع به ساخت دوربین دیجیتال کرد. EOS DCS3 از جمله ی دوربین های دیجیتالی است که در این سال تولید شدند.این شرکت در سال 1995 دوربینSUREHO TDEL SOLرا معرفی کرد.

اولین دوربین

اولین دوربین تولید شده بود که با انرژی خورشیدی کار می کرد. شرکت کانن در سال 1996 دوربین ELPH را معرفی کرد.این دوربین بسیار سبک و نازک بود و به راحتی در جیب جا می شد و می توانستید هر جاکه بروید ان را با خود ببرید و در هر لحظه خیلی سریع یک عکس با کیفیت بالا بگیرید.این شرکت در سال 1998 دوربینEOS3 را تولید کرد.

این دوربین می توانست در مساحت 45 متری با کیفیت عالی عکس بگیرد. هم چنین در سال 2001 دوربینEOS-1D را عرضه کرد. در سال 2002 دوربینEOS-1DS که با هر نوع لنزی کار می کرد را معرفی کرد و   در سال 2003 دوربین EOS 10D را معرفی کرد.

شرکت کانن دوربین دیجیتالیEOS D30 که مجهز به سنسورCMOS3 بود را در سال 2000 معرفی کرد.

این دوربین کیفیت فوق العاده ای داشت و میتوانست درباره ی عکس و فیلم های گرفته شده توضیح بدهد. در همین سال دوربینEOS 300D را نیز ارائه کرد. طی یک سال در سطح جهان 1.2 میلیون واحد از این دوربین ها به فروش رسید.این شرکت برای عکاسان ورزشی دوربین EOS-1D MARK LL را تولید کرد. که کاربران از ان خیلی راضی بودند. شرکت کانن در سال 2005 دوربین EOS 300D و در سال 2006 دوربینEOS 400Dرا تولید و روانه ی بازار کرد که جزء پرفروش ترین دوربین های جهان بودند .

 

محصولات شرکت از ابتدا تا الان

شرکت کانون از زمان شروعش تا الان بیش از 90 میلیون دوربین با کیفیت عالی برای عکاسان حرفه ای تولید کرده است . شرکت کانن یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین است و از زمان شروعش تا الان سخت افزارهای متعددی تولید کرده است. با تولید محصولات با کیفیت عالی ارزش سهام این شرکت در سال 2015 به 7.1 میلیارد دلار رسید و جزء هشتاد و چهارمین برندهای ارزشمند دنیا قرار گرفت. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در توکیو قرار دارد. و مدیر عامل ان شیگ هیرو ناکا بیما است و با170 هزار کارمند محصولاتش را در سراسر جهان به فروش می رسد.

 

canon

 

زندگی نامه ی یوشیدا گورو «تاریخچه شرکت ژاپنی کانون»

اقای یوشیدا در شهر هیروشیما کشور ژاپن به دنیا امده است. او از همان بچگی به دوربین خیلی علاقه داشته است. یوشیدا پس از اتمام دبیرستان برای کاراموزی به شهر توکیو می رود و در شرکت تعمییر و نوسازی دوربین و پروژکتور، شروع به کار می کند.او بعد از کاراموزی برای ساختن دوربین به کلاس های اموزشی می رود و در ان جا ساخت دوربین را می اموزد.

 زمانی که اجزای یک دوربین را باز می کند متوجه می شود که تمامی وسایل به کار رفته در این دوربین هزینه ی خیلی کمی دارند در حالی که قیمت دوربین خیلی گران تر از ان است. به کمک خواهرش و بودجه ای که از یکی از دوستانش دریافت می کند شروع به ساخت دوربین می کند. بعد از چند سال با تاکشی میتارایی، سابورو یوچیدا و تاکئو مایدا اشنا می شود و به کمک هم دیگر شرکت کانن را تاسیس می کنند.

با مطالعه مطلب «تاریخچه شرکت ژاپنی کانون ؛ محصولات و فعالیت این شرکت » اطلاعات بیشتری به دانستنی هایتان اضافه شد. امیدورایم استفاده ی مفیدی از این مطلب کرده باشید.

 


 

بیشتر بخوانید

1 نظر
  1. ایلیا می گوید

    جالب بود . ولی ای کاش دست اندرکاران canon هم می توانستند دوربین ها و لنزهای فوق حرفه ای در حد برند hasselbelad سوئدی رو بسازند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .