مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

حافظه RAM چیست و چه کاربردی دارد ؟

0 442
زمان مطالعه : 2 دقیقه

حافظه RAM چیست و چه کاربردی دارد ؟

حافظه RAM چیست و چه کاربردی دارد ؟ RAM یکی از حافظه های به کار رفته در گوشی، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و … است که اطلاعات را به صورت موقت در خود ذخیره می کند تا زمانی که به ان نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. حافظه ی رم در قالب فلش ساخته شده و دارای میلیون ها خازن و ترانزیستور برای ذخیره ی اطلاعات می باشند. که اطلاعات را به صورت موقت نگهداری و در زمان استفاده از داده ها به واحد پردازش CPU انتقال می دهد.

در واقع رم یک حافظه ی موقت برای تمامی سخت افزارها و یک رابط بین ان هاست. که می وتوان اطلاعات داخل ان را پاک یا جایگزین کرد. رم انرژی بسیار زیادی می خواهد تا اطلاعات را ارسال کند. بنابراین در هنگامی که شما به برق دسترسی نداشتید اطلاعات ارسال نخواهند شد. اگر هم در حال ارسال باشند این حافظه به کلی پاک می شود.

RAM چه کاربردی دارد؟

حافظه ی رم سرعت خیلی زیادی دارد و در زمان بسیار کمی اطلاعات را به نوبه ارسال می کند. رم بین حافظه ی جانبی و CPU قرار دارد و اطلاعات را از حافظه ی جانبی دریافت و به نوبه ان ها را به حافظه ی رم انتقال می دهد.

رم ترتیب نمی شناسد و هر اطلاعاتی را در هر جا و هر زمان بدون در نظر گرفتن ترتیب دریافت و در خود ذخیره می کند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا تولید کننده گان اسم این حافظه را دسترسی تصادفی نامیده اند. به این دلیل که این حافه همیشه قابل دسرسی است و تمامی اطلاعات را در هر زمان و مکان بدون هیچ محدودیتی دریافت می کند.
حافظه RAM چیست و چه کاربردی دارد ؟

« حتما بخوانید  میرورلینک MirrorLink چیست؟ طرز کار در خودرو و گوشی موبایل

رم سرعت بسیار زیادی در اجرای برنامه ها دارد و کارایی و عملکرد دستگاه شما را به قدر بسیار زیادی بالا می برد. تولید کننده گان، رم را به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم کرده اند. رم ثابت هزینه ی خیلی کمتر و سرعت بیشتری دارد. این مدل داده ها را با سرعت 10 نانو ثانیه دریافت و ارسال می کند در حالی که سرعت دریافت و انتقال داده ها در رم متغییر 60 نانو ثانیه می باشد.

میزان حافظه ی رم در دیواس های مختلف با هم متفاوتند. هر چه این میزان بیشتر باشد دستگاه شما هم دارای سرعت بیشتری است. اگر می خواهید بفهمید که کامپیوتر یا لپ تابتان از چه میزان حافظه ی رم برخوردار است کافی است بر روی Computer روی صفحه نمایش کلیک راست و سپس Properties را انتخاب یا در قسمت Explorer بر روی گزینه ی This PC کلیک راست کرده و سپس Properties را انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .