مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اسکوتر برقی هوشمند و اسمارت ؛ راهنمای خرید

0 298
زمان مطالعه : 12 دقیقه

راهنمای خرید اسکوتر

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.

اسکوتر ؛ کلمه ی اسکوتر از لغت انگلیسی Scoot بر گرفته شده است، که معناهای مختلفی از جمله با سرعت زیاد راه رفتن،لیز خوردن روی زمین … دارد. در واقع به تمامی وسایل حرکتی که غواصان داخل اب به کار می برند هم اسکوتر گفته می شد . با مرور زمان و پیشرفت های تکنولوژی هر روز ابزار های جدیدی برای بازی و سرگرمی تولید می شوند و در اختیار کاربران قرار می گیرند.در سال 2014 شرکت های بزرگ دنیا شروع به تولید اسکوتر کردند که در کم ترین زمان ممکن توانست رضایت کاربران را به دست اورند و در بین ان ها به یک وسیله ی محبوب تبدیل شود. اسکوتر برای اولین بار در چین عرضه شد و بعد از یک سال در امریکا و کشور های دیگر هم عرضه شد.این محصول شگفت انگیز دارای سرعت خیلی بالایی معادل 16 کیلو متر بر ساعت است. اسکوتر ها دارای دو نوع هستند برخی از اسکوتر ها الکتریکی(شارژی) هستند و به وسیله ی برق کار می کنند و دسته ی دیگر به اسکوترهای سوختی شهرت دارند که با ستفاده از سوخت کار می کنند.

اسکوتر های الکتریکی حجم کم تری نسبت به scooter های دیگر دارند( سوختی ) و  هم چنین از صدای خیلی کم تری هم برخوردارند که باعث الودگی صوتی در محیط نمی شوند. این ویژگی ها سبب شده است که به اسکوتر های الکتریکی بیشتر توجه شود و روز به روز به تعداد کاربران این دسته از اسکوتر ها اضافه شود

scooter دارای نام های دیگری مانند ایر برد،بالاتس برد،هاور برد است.

 

scooter های هوشمند که امروزه بر سر زبان ها هستند و از انها خیلی صحبت می شود دارای نام های دیگری هم هستند که برخی از ان ها عبارتند از ایر برد،بالاتس برد،هاور برد و بسیاری دیگر است. اسکوتر ها دارای ابعاد و اندازه و رنگ های مختلفی می باشند و شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود scooter مورد علاقه تان را خریداری کنید. قیمت این محصول  متفاوت است و از چند صد هزار تومان شروع می شود و به چند میلیون تومان هم می رسد. هر چه امکانات و قابلیتهای این دستگاه بیشتر باشد ، مسلماً قیمت آن نیز بالاتر می رود و اگر قصد خرید اسکوتری ساده و با کمترین امکانات را دارید ، قیمت پایین این اسکوتر می تواند خبر خوبی برایتان باشد ؛ اما چنانچه دستگاهی مجهز و حرفه ای را در نظر دارید ، باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید .

 

نکات مهم در خرید اسکوتر

تمامی scooter ها در هر مدلی که باشند دارای موتور الکتریکی DC هستندکه به وسیله ی ان برق توان خود را تامین می کنند هم چنین به وسیله ی باتری که دارند انرژی خود را به دست می اورند.

تمامی اسکوتر ها در هر مدلی که باشند دارای موتور الکتریکی DC هستند.

 

شما در هنگام خرید باید به زمان شارژ شدن باتری و سرعتی که اسکوتردارد خیلی توجه کنید چون بسته به نوع اسکوتر این موارد خیلی با هم متفاوتند. به زبان ساده تر ؛ هر دستگاه اسکوتری ، دارای توان خاصی است و  تا اندازه و وزن معینی می تواند سنگینی را تحمل کند ؛ اگر اسکوتری توانایی تحمل وزنی برابر 70 کیلوگرم را دارد سرعت آن برابر 50 کیلومتر در ساعت است ؛ اما اگر scooter تحمل 100 کیلوگرم برایش ممکن باشد ؛ سرعت آن به 40 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد . ( اعداد به کار رفته جهت تفهیم است .) بنابراین  بهتر است با توجه به وزن و سن استفاده کننده و جاهایی که در ان مورد استفاده قرار می گیرد scooter خریداری شود تا در استفاده از ان دچار مشکل نشوید. اگر شما می خواهید برای تفریح و بازی کردن از scooter استفاده کنید بهتر است اسکوتر های کوچک را خریداری کنید ولی اگر برای رفتن سر کار و موارد ضروری می خواهید از ان استفاده کنید بهتر است اسکوتر هایی با ابعاد بزرگتر را خریداری کنید البته قیمت بیشتری هم دارند. هر چه اندازه ی scooter بزرگتر و دارای ابعادی بزرگتر باشد ، قیمت آن هم بالاتر می رود.

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.
اگر شما نمی توانید تعادل خود را در هنگام بازی با scooter حفظ کنید و خیلی زمین می خورید و حتی ممکن است صدمات جدی ببینید بهتر است، اسکوترهایی را که دارای چهار چرخند خریداری کنید تا کنترل scooter را در دست داشته باشید و به راحتی با ان ها بازی یا رفت و امد کنید. اگر شما در جاهایی که بلندی و شیب زیاد دارد از اسکوتر استفاده می کنید بهتر است نکات ایمنی مانند داشتن کلاه مخصوص،ضربه گیر ساق پا و دست و … استفاده کنید تا در صورت افتادن صدمات خیلی جدی نبینید.
نحوه ی قرار گیری پاها روی scooter خیلی اسان است. اسکوتر ها را در حالت قفل بگذارید سپس یکی از پاها را روی ان قرار دهید به طوری که جابه جا نشود و پای دیگر تان را درون اسکوتر جای دهید برای این کار شما باید دستانتان را به جایی تکیه داده باشید تا نیفتید حالا اسکوتر را از حالت قفل خارج کنید برای به حرکت دادن اسکوتر  پاهایتان را به سمت جلو ببرید و اگر هم خواستید متوقف شود پاهایتان را به عقب ببرید. به وسیله ی دو سنسور به نام جایروسکوپ که درون ان طراحی شده است حس فشار دادن پاها را می فهمد و به وسیله ی ان حرکت می کند و می ایستد. از اسکوتر استفاده ه های زیادی می شود و در مواقع مختلف به کار می رود مثلا کسانی که دچار بیماری هایی مانند ارتروز هستند و پاهایشان خیلی درد می کند و قادر به راه رفتن نیستند وقتی که می خواهند به جایی بروند برای راه رفتن از این وسیله استفاده می کنند.افرادی که در جاهایی با بخش های متفاوت مانند کارخانه ها کار می کنند و باید به بخش های مختلفی بروند از این وسیله استفاده می کنند و بسیاری از موارد دیگر.

اسکوتر برقی هوشمند
scooter ها بر خلاف وسایل الکتریکی دارای دسته بندی خاصی نیستند و همه ی افراد می توانند از ان استفاده کنند. کاربران بر اساس اندازه ی  چرخ ها ی اسکوتر ان ها را انتخاب می کنند. هر نوع اسکوتری دارای چرخ مخصوص خود با اندازه ی متفاوت است مثلا چرخ های scooter های هوشمند که در بین مردم به عنوان قطر لاستیک شناخته می شوند در اندازه های 6 الی 10 اینچی در بازار ارائه می شوند.

هر چقدر اندازه ی چرخ های اسکوتر ها بیشتر باشد ارتفاع ان ها هم بیشتر است و شما از  زمین بیشتر فاصله پیدا می کنید و با سرعت بیشتری راه می رود.

بچه ها بهتر است از scooter هایی استفاده کنند که اندازه ی چرخ های ان ها کم باشد تا با سرعت زیاد حرکت نکنند و در اثر افتادن اسیب نبینند. scooter های برقی دارای باتری عالی از نوع لیتیوم هستند و شما می توانید ان را شارژ کنید و همین قابلیت ان ها را به یکی از محبوب ترین اسکوتر ها تبدیل کرده است. شما میتوانید این نوع اسکوتر ها را با هر وسیله ای که دوست داشته باشید شارژ کنید می توانید ان را به وسیله ی شارژری که به همراه دارد به پریز یا هر وسیله ی دیگری مانند پاور بانک وصل کنید تا شارژ شود . بر روی بدنه ی اسکوتر های برقی یک دکمه ی پاور برای روشن و خاموش کردن دستگاه و یک پورت شارژ برای وصل شدن به تمامی دستگاه ها جهت شارژ دهی دستگاه طراحی شده است هم چنین چند چراغ LED برای نشان دادن میزان شارژ دستگاه طراحی شده است البته این چراغ ها زیبایی ای ان را به چندین برابر رسانده است.

اسکوتر برقی هوشمند
شما با داشتن اسکوتر می توانید خود را از شر تمامی لوازم های جانبی برای نگهداری ان راحت کنید چون شما برای حمل ان نیازی به وسیله ی خاصی ندارید و می توانید ان را همین طوری در دست هایتان قرار دهید یا، درون یک کیف در هر اندازه و نوعی که باشد قرار دهید و ان را حمل کنید البته خود اسکوتر هم یک کیف مخصوص دارد. شما وقتی که اسکوتر را خریداری می کنید یک ریموت هم به شما داده می شود برخی از افراد فکر میکنند که جزء لوازم جانبی اسکوتر است اما این طور نیست و ریموت هم جزئی از اجزای ان محسوب می شود. شما به وسیله ی ریموت ان می توانید از راه دور هم ان را قفل کنید و در صورتی که ان را گم کردید یا ان را دزدیدند قفلش کنید تا هیچ کس نتواند از ان استفاده کند.

اسکوتر برقی هوشمند

 

باتری اسکوتر برقی

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.

باتری جزئی از اساسی ترین موارد ی است که در هنگام خرید اسکوتر باید به ان خیلی توجه شود. درون دفترچه ی راهنمای اسکوتر تمامی اطلاعات از جمله نوع باتری در ان ذکر شده است و شما با مطالعه ی ان می توانید بفهمید که باتری اسکوترتان چه نوعی است و از خریدن اسکوتری با باتری بی کیفیت خوداری می کنید. در بین تمامی باتری ها باتری شرکت سامسونگ بهترین است و اگر شما می خواهید باتری اسکوتر تان بهترین باشد این نوع باتری را انتخاب کنید.البته باتری ال جی هم همانند سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار است و می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اگر کسی با اسکوتر اشنایی نداشته باشد در صورت بروز هر مشکلی در باتری ان ، نمی تواند ان را درست کند و ممکن است از اینی که هست خراب تر شود چون باتری ان در داخل کار گذاشته شده است و باید ان را بشکافید تا درستش کنید.

« حتما بخوانید  مقایسه دستگاه لیزر خانگی و حرفه ای ؛ لیرز موهای زائد

تمامی شرکت های تولید کننده ی اسکوتر در حال تلاش هستند تا بهترین اسکوتر را تولید کنند و رضایت کاربران را به خود جلب کنند ما نمی توانیم بگوییم شرکتی تولید کننده ی خوبی نیست چون واقعا تمامی تولید کنندگان به نوبه ی خود بهترینند . Airboard, Cyboard, Esway, Future Foot, Oxboard, Phunkee Duck, Soar Board, Swagway

اسکوتر از نگاه نزدیک

mini Segway «مینی سگوی» اسکوتر هایی با ابعاد کوچک هستند؛ این نوع اسکوتر ها با قرار گیری پاها روی ان به حرکت در اورده می شوند و به هر جهتی که کاربر خود را خم کند این وسیله هم به ان سمت هدایت می شود. در ابتدا کار کردن با ان ها کمی مشکل است و ممکن است برای دفعات زیادی روی زمین بیفتید ولی با تمرین خیلی زود کار کردن با ان را یاد می گیرید. این نوع اسکوتر با بدنه ای پلاستیکی و کربنی دارای مقاومت بسیار عالی است به طوری که ظرفیتی معادل 100 کیلوگرم را دارند در حالی که وزن ان ها 10.5 کیلو گرم است. این نوع اسکوتر ها را باید هر چند وقت یک بار شارژ کنید و در مدت زمان خیلی کم یعنی کم تر از دو ساعت شارژ می شوند.هم چنین سرعت خیلی خوبی دارند ان ها می توانند تا ده کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرند و مسافتی معادل 15 تا 20 کیلومتر را طی کنند.به دلیل این که این اسکوتر ها بسیار کوچک هستند به راحتی در هر جایی جا می شوند و نگه داری ان ها خیلی راحت تر از سایر اسکوتر ها است.این اسکوتر ها به دلیل کوچکی و راحتی بیش از اندازه ای که دارند بهترین گزینه برای بازی بچه ها است. طراحان در جلوی این اسکوتر ها دو چراغ LED کار گذاشته اند که زیبایی ان را به چندین برابر رسانده است و علاوه بر زیبایی در شب دیدن محیط اطراف را برای کاربران فراهم می کند. در حال حاضر قیمت این اسکوتر ها در بازار 850 هزار تومان است.

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.

اسکوتر سبک

نوعی دیگر از این محصول فوق العاده اسکوتر های سبک هستند تولید کننده ی این نوع اسکوتر ها شرکت شیائومی یکی از برترین شرکت های چین است. این اسکوتر ها وزن و ابعادی معادل وزن و ابعاد موتور های Segway را دارند.سرعت و وزن این مدل از مدل قبلی کم تر است به طوری که سرعتی معادل 16 کیلو متر بر ساعت را دارد و می تواند وزنی معادل 85 کیلو گرم را تحمل کند. یکی از قابلیت هایی که این مدل دارد این است که به طوری طراحی شده است که می تواند به وسیله ی اپلیکشن اختصاصی اش به گوشی وصل شود و با استفاده از گوشیتان مسیر ها را تعین کنید. این نوع اسکوتر ها بیشترین استفاده را دارند و دارای محبوبیت خیلی بیشتری از سایر اسکوتر ها هستند.
هم چنین می تواند مسافتی خیلی بیشتر از مدل قبلی طی کند به طوری که اگر یک بار به طور کامل شارژ شود می تواند 22 کیلومتر را طی کند بدون این که هیچ مشکلی براش پیش بیاید.البته باتری این مدل بزرگتر است و شارژ ان هم بیشتر یعنی چهار ساعت طول می کشد.شما با داشتن این وسیله هیچ وقت تعادل خود را از دست نمی دهید این وسیله به صورت اتوماتیک تعادل خود را حفظ می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه این است که می تواند در جاهای بلند با شیب 15 در جه  به وسیله ی موتور بسیار عالی 2100 واتی اش هم به خوبی راه برود و متوقف نشود.
تولید کنندگان در این مدل قابلیت هایی را طراحی کرده اند که اگر در شرایط مختلف مثلا در وقتی که باران می بارد یا هوا بسیار گرم است قرار گیرد هیچ مشکلی برایش پیش نمی اید و خراب نمی شود. چون این محصول با موادی بسیار سبک ساخته شده است وزن ان هم بسیار سبک است و هر کسی می تواند ان را به راحتی حمل کند. بر خی از این اسکوتر ها دارای وزنی بسیار ناچیز معادل 12 کیلو گرم هستند و بیشترین کاربران این محصول را بچه ها تشکیل می دهند. قیمت این محصول در بازار دو میلیون تومان است.

 

اسکوتر برقی هوشمند

اسکوتر تک پا

اکوتر تک پامدل های قبلی اسکوتر دارای دو چرخ بودند اما در اینجا می خواهیم در مورد اسکوترهای تک پا حرف بزنیم ؛ که دارای انواع مدل و طراحی های متفاوتی هستند ، مثلا یکی از این مدل ها فقط در وسط ان  یک چرخ کار گذاشته شده است که باید پا ها را در طرف راست و چپ ان قرار دهید و از وزن بیشتری یعنی 25 کیلو گرم بر خوردار است.هم چنین می تواند به راحتی 100 کیلو وزن را تحمل کند. یکی دیگر از مدل های این نوع اسکوتر به علاوه ی این که دارای موتور الکتریکی است دارای قابلیت های بیشتری هم است . برخی از این قابلیت ها عبارتند از رکاب پهن با ترمز عقب لاستیک های بادی ده اینچی، و یک دسته گاز برای بیشتر کردن سرعت اسکوتر است. هم چنین باتری این مدل بزرگ تر از مدل های قبلی است و اگر یک بار به طور کامل شارژ شود می تواند مسافتی معادل 24 و 25کیلومتر را طی کند.برخی از اسکوتر ها در هنگام حرکت صدا ایجاد می کنند اما این مدل فاقد هر گونه صدا می باشد و با ارامی بیش از حد حرکت می کند و به وسیله ی زنجیری که در ان طراحی شده است نیروی مورد نظر را از موتور به چرخ منتقل می کند و دستگاه را به حرکت در می اورد.این محصول از قیمت بیشتری هم برخوردار است در حال حاضر قیمت این اسکوتر در بازار دو میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان است.

 

مشکلات رایج اسکوتر برقی

اگر می خواهید اسکوترتان زود خراب شود بر روی فرش و روی گیاه و چمن با ان راه بروید، چون به موتور ان فشار وارد می شود و در مدت زمان خیلی کمی می سوزد. بر روی بدنه ی scooter ها ضد ضربه طراحی نشده است و در اثر ضربه های محکم به ان اسیب وارد می شود پس باید خیلی مواظب ان باشید تا بهش ضربه وارد نشود. هر وسیله را که شارژ می کنید باید بعد از این که کاملا شارژ شدن از پریز یا هر وسیله ی دیگر بکشید چون بعد از مدتی که این کار تکرار شد خراب می شود اسکوتر هم به این صورت است و اگر ان را زود از پریز جدا نکنید بعد از مدتی خراب می شود . اسکوتر های هوشمندی که دارای دو برد هستند به دلیل این که به طور مستقیم به باطری وصل می شوند اگر باتری ان ها از کیفیت بالایی بر خوردار نباشد امکان دارند که منفجر شوند و بسوزند( مانند نوت 7 ) و در نتیجه اسکوتر شما خراب شود. دو برد بودن اسکوتر به این معنا است که هر یک از لاستیک های دو برد دارند این نوع اسکوتر ها اگر دچار مشکل شوند و یکی از قطعات ان ها خراب شوند به سختی می توان قطعات ان را به دست اورد که قیمت پایین تری هم دارند . اگر شما می خواهید scooterتان با این مشکل روبه رو نشود بهتر است اسکوتری را خریداری کنید که دارای سه برد باشند فهمیدن این موضوع خیلی اسان است و شما با نگاه کردن به اسکوتر می توانید بفهمید که دارای چند برد است. در اسکوتر هایی که دارای سه بورد هستند یک بورد برای پردازش به کار می رود که به عنوان برد اصلی شناخته می شود و دو برد دیگر برای تعادل به کار می روند.

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.
اسکوتردر سال 2015 و 2016واحد های استاندار اروپا و امریکا برای اسکوتر بین شرکت های بزرگ جهان برسی های متعددی انجام داده اند تا بهترین برند تولید کننده ی این محصول را شناسایی کند مهندسان پس از تحقیق و برسی های به عمل امده دو برند Smart Balance Wheel و I-Life را به عنوان بهترین برند این دو سال معرفی کردند. بخش برد الکترونیکی جزء یکی از مهمترین بخش های scooter محصوب می شود و با نگاه کردن اسکوتر و خواندن دفترچه راهنمای ان نمی توان فهمید که برد ان دارای کیفیت عالی است یا نه باید کسی که اسکوتر را از ان خریداری می کنید به قدری قابل اطمینان باشد که به شما بگویید برد ان چه کیفیتی دارد.اگر شما می خواهید یک scooter خوب  که به راحتی با ان راه بروید خریداری کنید سعی کنید اسکوتری را انتخاب کنید که وزن ان بین 10 تا 12 کیلو گرم باشد تا لحظه های خوبی با ان سپری کنید . معمولا اسکوتر ها دارای دو موتور هستند و با وجود این دو موتور راه رفتن با کیفیت خیلی عالی برای شما فراهم می کنند. هر یک از این موتور ها دارای سرعتی معادل 350 وات دارند البته هر چه مدل این اسکوتر خها بالا تر باشد سرعت ان هم بیشتر است.ولی به طور معمول می توانند سرعتی معادل 10 تا 25 کیلومتر راه می رود.

امروزه هر فردی وقتی که می خواهد به جایی برود از ماشین یا موتور استفاده می کند که به محیط زیست بسیار اسیب وارد می کند و هوای ان را الوده می کند شما با استفاده از این وسیله برای کارهایی مانند خرید کردن، رفتن به جاهای مختلف شهر از این وسیله استفاده کنید و علاوه بر جلوگیری از الودگی محیط زیست و تقویت مچ پا لحظه های خیلی شاد و خوبی را برای خود فراهم می کنید تا روزهای شاد و پر از انرژی کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .